Tankar kring.. well livet.

Goooodmorgon.
Nu har jag sovit i tyo 11 timmar och känner mig mycket bättre än igår.

Jag har tänkt på en grej. Och jag vet att många av er kanske komma tycka att det är konstigt, knäppt eller jobbigt. Men så här är det i alla fall.. de senaste dagarna har varit otroligt härliga. Inget plugg eller tider som behäver passas (nästan) utan jag har bara gått runt och njutit av att jag inte behöver plugga, utan kan bara sitta och sola och ha det härligt i det underbra vädret. Och även om vi inte slutar skolan och får riktigti sommarlov förräns på torsdag så känns det ändå som sommarlov redan nu, just för att jag inte har något att plugga.

Det här har (skolmässigt) varit det tuffaste året i mitt liv. Och det har funnits söndagar då jag bara kollapsat och gråtit för att jag var rädd att jag inte skulle klara av veckan. Veckor med inlämningar  och läxförhör varje dag eller 2 - 3 prov. Självklart har jag klarat av dessa veckor, mycket tack vare min mamma, och jag känner mig jättenöjd efteråt. Så därför känns det här sommarlovet som det första jag verkligen förtjänat. För att jag verkligen slitit från börjar till slut av läsåret. Och jag vet att det här bara är ettan och att tvån och trean kommer bli mycket tuffare, men jag känner jag att med tanke på hur oerhört mycket jag har lärt mig under det här året och vilket tempo, vilken struktur jag fått i mitt pluggande. Så känns det som att jag kommer klara det. Man får tänka såhär "det är som att äta en elefant!". Små bitar i taget. Man ska inte stressa upp sig över allt man har framför sig. Utan man ska ta det som ligger närmast. Självklart ska man också vara medveten om vad som kommer.

Okej, nu började jag glida in på massa andra grejer. Men vad jag egetnligen vill få fram är att jag nu känner mig rastlös. Jag vet inte vad jag ska göra, vet inte vad jag ska hitta på nu under sommarlovet. jag går bara mest runt och göra ingenting. Jag behöver nästan skolan och pluggandet för att få en stuktur på mitt liv och jag klara nästan inte av att bara slappna av och göra just ingenting. Jag behöver få planera mitt liv kring någonting, till min vardag. I och försig ska jag jobba det här lovet, vilket känns skönt. Och så ska jag ägna mycket tid till att lära mig köra bil. För tro mig, jag kommer behöva mycket tid. Men trots att jag rädd för att gå och käna mig rastlös och inte orka göra någlot åt lovet så tror jag att det kommer bli det bästa sommarlovet ever. Av många anledningar, ni vet vilka ni är som gör mitt liv this wonderful !

Jaja, det här var väl ännu ett försök till att stilla min rastlöshet. Skriva ett blogginlägg om det och fördriv tiden lite. Men jag fick i alla fall ur mig lite av mina tankar.

Nu ska jag gå och äta frulle och sen göra mig iordning för skoldagen
3:orna tar nämligen studenten idag..  Grattis till alla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0