Ärlighet

Ärlighet är en av grunderna till ett bra förhållande. Sanningen kommer alltid fram! För att människor i din omgivning ska tycka om dig så krävs ärlighet. Var ärlig mot dina föräldrar, dina vänner och din, som i mitt fall, pojkvän. För att själv må bra måste du vara ärlig mot dig själv.. om du tycker något är jobbigt eller om det är något som inte stämmer eller som du stör dig på så berätta. Det är det bästa både mot dig själv och den andre. Berätta hur du känner och tycker, även om kanske tycker att det inte är viktigt eller inte nödvändigt, en struntsak. Om du nu kommit så här långt och tänkt på de så pas mycket kan du lika gärna tala om hur du känner eller vad du tycker och tänker, då är det ingen stuntsak! Och även om det inte känns viktigt för dig att ta upp det så kanske det glädjer den andre.
Att vara ärlig och berätta sanningen är tecken på mogenhet, bra självförtroende och mod!
Även om de saker du säger eller berättar kan såra någon annan, tänk då på vad som är bäst för den personen. Så länge du sätter personen det rör i första hand, vare sig det är dig själv eller någon annan, så fattar du säkert rätt beslut. Oftast, så länge det inte sårar någon, är sanningen alltid bäst.

Seriöst eller oseriöst, var alltid ärlig !

A, i mina stoora solglasögon: Är det snyggt? Ska jag gå runt så här i sommar?
J: Älskling.. du ser ut som en stekig bög !


Jag vet, jag var Pirates-geek en gång i tiden..
Captain Jack Sparrow - "Me? I'm dishonest. And a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly, it's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0