GLOBEN 19 april 2008

Nu sitter jag och väntar på mamma som ska hjälpa mig med det sista på historian. Så jag tänkte ta tillfället i akt och berätta om gårdagen.

Igår gick jag upp strax innan 7, fixade mig och packade alla saker. Klockan 08.30 gick bussen från kulturskolan mot sthlm. Jag var nervös redan då och sen blev det bara mer och mer. Vi kom fram till globen drygt en timme senare. Började packa ur alla grejer (trummor och blåsintrument) ut bussen. Sen fick vi ett omklädningsrum. Fatta vad många kända människor som bytt om där. Aja, sen fick vi lite tid att träna på våra rutiner. Vi gick ut på plan och jag svär, globen har aaldrig sett större ut! Och då var det trots allt tomt. Sen var planen att vi skulle äta lunch, på donken såklart, och eftersom vi guards inte skulle vara med i första numret och redan hade bytt om och sminkat oss så föll lotten på oss att följa med G som bärhjälp. Det var ca. 4 miljarder människor på McD och vi skulle beställa 31 bigmac-menyer. He he. Efter olika alternativa planer fram och tillbaka slutade det med att vi tjejer fick äta först, och bandet sen. Så vi köpte mat och gick sen tillbaka till globens garage. Jeez, vilka blickar vi fick. Haha, klädda likadant i våra "show-kläder" gick vi runt, rejält sminkade från topp till tå. Efter maten, som kändes som att den skulla komma upp igen, gick vi ut på arenan för att kolla på matchen. Det var långt ifrån fullsatt, eftersom det var damers match, men ändå sjukt mycket folk. Drygt 10.500.. Efter ännu mer träning så var det dags för oss att inta scenen. Jag tror aldrig jag skakat så mycket i hela mitt liv! Men så fort man kommer i position och har kastat första kastet släppte det helt, jag kunde inte annat än att le! Och när vi gick av scenen efter ett perfekt framträdande några minuter senare fick man bara känslan av att vilja uppträda mer, det gick ju så fort! Sen hade vi några timmar innan nästa uppträdande. Så vi kollade matchen, bättrade på sminket, smet upp till kioskerna och fick flirta oss in igen förbi vakterna och satt och pratade. När sen herrarnas match drog igång ökade trycket i globen. AIK's och Varbergs klackar på varsin kortsida, daamn vilket drag. Andra uppträdandet gick minst lika bra. Vilka applåder!

Sen var det snabba ryck, att byta om och packa in i bussen. Hela bandet + guarden halvsov i bussen och lyssnandes på det spännande slutet av matchen. Hade varit kul att se finalen.. men men.

Väl hemma hämtade mamma mig, vi köpte godis och åkte sen hem. Bastu och middag. Sen packade jag och fixade mig, satte mig på biken och ringe Kathrine. Åkte in och mötte henne i stan, på vägen hem träffade vi Christofer och Mahlin. Sen raceade vi hem till Andreas där vi träffade honom, Isak, Martin, Fredrik och Love. Vi stod ute och snackade om hur ,var och vad vi skulle grilla. Men vi kom fram till att ingen hade korv (?) och att det var kallt som satan. Så vi gick hem till C och chillade hos honom hela kvällen. Sen åkte jag och A hem till honom.

Bästa dagen på länge !
image618



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0