På sistonde

Har inte hunnit blogga så mycket som jag velat den här veckan. Men jag ska försöka sammanfatta gårdagen lite. För igår var vi som sagt i Stockholm med klassen, eller well hela skolan var där. Våran klass skulle besöka Hallwylska muséet (stavas?). Det är en gammal grevinnas hus som typ inte rörts på hundra år sedan hon dog. Ganksa häftigt, om det inte hade varit så nedrans läskigt med alla tavlor överallt som fick mig att verkligen tro att det spökade där. Och ja, jag tror på spöken. Sen hade vi några fria timmar så jag och mina käraste gick till pizzahut och åt och proppmätta. Sen köpte vi kaffe och gick til donken mittemot kungsan och träffade Arteseleverna Kathinre, Bodén, Sofie och Malin. Sen gick vi bort mot sturegallerian och gick runt där en stund innan dem skulle till dramaten?. Sen gick vi runt ännu en stund innan vi sedan tog oss mot medelhavsmuséetdär vi fick ännu en guidad tur. Inte lika intressant som de förra men helt okej, om man bortser från alolt babbel om ormar hit och dit vilket fick mig att böja grina i vanlig ordning. Hehe.. Sen gick vi ut på stan igen och började röra oss mot centralen där vi skulle åka buss hem. Men jag stannade kvar i stan och träffade Mathilda. Vi gick på bio och såg "I now pronounce you Chuck and Larry", den va ganska bra faktiskt! Sen stannade vi på Kungshallen och tog en nachos innan vi gick tillbaka till centralen och tog tåg respektive tunnelbana hem. En mycket trevlig dag !

Idag har jag varit i skolan as usual. Sista timmen hade vi gympa och idag fick vi prova på yoga. Riktigt intressant måste jag säga. Tur att man är vig, hehe. Förtillfället sitter jag här vid datorn och försöker varva ner och ta det lungt inför helgen. Tröööött! Ikväll ska vi ivåg till en kompis och chilla lite. Får se om vi drar ut på stan eller inte sen, det är ju strängnäs marknad den här helgen vilket betyder en fullsmockad stad och tivoli. Även om jag tvivlar lite på sånna här runtflyttande atraktioner. Tycker de känns som att det flyger skruvar och muttrar från dem så fort man tittat på den. Hahaha, jaja. Blir nog en liten sväng på marknade imorgon förmiddag innan Olivia och Kathrine åker ner till Göteborg för att tävla i RM. Sen bär det av till Danderyd för middag hos Mathilda med la familia.

Bild. 3 föreställer en sån här påse med nått medel som suger upp fukt, eller det är i alla fall vad jag tror att dem ska göra, man burkar hitta i typ nya väskor m.m.  Det stod hur som helst på påsen "Do not eat!" Då lät det såhär.
Gustav: "Oh kolla, Do not eat! Prova att käka de Hugo så ser vi vad som händer".

image413


Idag hade vi som sagt yoga, way to go Huge O !


Kommentarer
Postat av: oliviaa

haha, älskar den stora bilden på mig & g!

2007-10-14 @ 22:00:20
Postat av: Johanna

& H jue! ;)

2007-10-15 @ 21:42:28
URL: http://Jmohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0