Trummångest och konstigt väder

Vädret continues to surprise us. Idag har det regnat och haglat om vart annat samtidigt som solen har skinit. En aning förvirrande. Jag vill ju ha sommar, pure summer rakt igenom. Inte en massa konstigheter som hagel och skit. Annars har det vart en ganska bra dag. Vanlig i största allmänhet. Dagen började med mattelektion. Tätt följd av No och sen musik. Usch, jag har seriöst ångest. Vi ska nämligen ha en konsert några dagar innan vi skolavslutningen. Nians konsert. Och av någon outgrundlig anledning anmälde jag mig till att spela trummor i ett band till AC/DCs låt School of rock. And well, lättare sagt än gjort. Det visade sig att låten innehöll en hel del "svåra" (extremt komplicerade) trumsolon som inte ens min lillebrorsa lyckas sätta. And belive me.. He's good! Får ont i magen bara jag tänker på det. Jag kan ju spela några olika fjärdedelskomp och lyckas till och med sätta ett och annat åttondelskomp. Men längre än så klarar jag inte. Och även om våran musik lärare har sagt till mig att göra om låten till min egen så att det är jag som är stjärnan så... usch nej! Efter lunch hade vi bild och jag och Felicia fortsatte med vårt installationsprojekt á la flaggor. Of course, Vi är ju Color Guards! Vårt projekt är enligt bildläraren "Konst på hög nivå" som hon uttryckte det. Mvg? He he, ja tack! Det händer inte så mycket ikväll. Ingen träning eller så menar jag. Ska ta det lungt och kolla på CSI:NY. Som äntligen har börjar igen! :) Ciao ..

image5

Kommentarer
Postat av: andreas

men det kommer gå bra! :)

2007-05-07 @ 23:27:56
Postat av: Jörgen

Vilken Cafékedja tycker du är bäst??

2007-05-08 @ 11:44:36
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide
Postat av: Johanna

Andreas: I wouldn't be so sure. :S

2007-05-08 @ 13:09:09
URL: http://jmohlin.blogg.se
Postat av: Charlie

Hoppas det går bra även om det verkar omöjligt! :p

2007-05-08 @ 15:37:55
URL: http://charliew.blogg.se
Postat av: Johanna

Charlie: Haha, tack så mycket! :)

2007-05-08 @ 17:37:10
URL: http://Jmohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0