Seglardrömmar

Härligt sommarväder ute! Det riktigt luktar sommarlov, på nått konstigt sätt. Ha ha! Har just gått en lång promenad ner till stan och ätit glass i Västerviken. Hade tänkt fråga i glasskiosken/Café Västerviken om de fanns möjlighet för sommarjobb, men jag vågade inte. Fegis som jag är. ;P Men någon dag ska jag ta mod till mig och fråga. Så mysigt att jobba nere i hamnen. Och perfekt för glassfreaks! I hamnen låg det faktiskt redan en del båtar. Fast det bara är början av maj. Och på vägen hem såg vi några segelbåtar som låg och väntade på broöppning. Jag tycker det ser så härligt ut. Det är absolut något som jag skulle kunna ägna en sommar åt. Att segla. Tänk er själva... att ligga och steka i på däcket och höra vågorna slå mot fören. That's right, jag kan båtens delar. :) Haha! Men erkänn att det skulle va lite av en dream come true? I alla fall för min del. Fast om man ska segla så skulle jag helst göra det nere i medelhavet nånstans. Runt Grekland eller Cypern. Underbart!  

image3

Kommentarer
Postat av: andreas

jag tycker om att åka båt :) det är roligast med snabba båtar... för dom går så snabbt :P

2007-05-06 @ 18:18:53
Postat av: Sara

Jag älskar att segla! :)

2007-05-10 @ 11:39:26
URL: http://ologisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0