Högskolefunderingar

Nationella gick fetbra.. otroligt nog. Antingen har skolverket
softat ner lite eller så har jag minsann odlat några fler hjärn-
celler denna termin. Bra gick det, hur som helst och nu väntar
jag spänt på betyget (och resten av betygen denna termin)..

Satt nyss och kollade på min studieplan och mitt meritvärde
som för tillfället ligger på 18.57. Jag kommer sänka mig innan
studenten och för att komma in på uppsala juridik krävs typ 19! 
Jeez. Inte fan har jag läst något språk heller så jag får extra-
merit. Men sörru Björklund jag tror inte jag behöver spanska
för att bli åklagare här i Suecia.. så de så! Dock får jag ju lite
behögrighetsmeriter eftersom jag läst affärsengelska och juridik
och så.. men still. Gäller att ligga i om jag ska in på det jag vill!

Men först av allt ska jag ta STUUUDEEEEENTEEEEEN den 1:a juni!
Och nu är jag ju halvvägs där: abiturient!


  


Samtliga bilder brutalt kidnappade från Ebbis!


Kommentarer
Postat av: frida

Jag ska också läsa juridik i uppsala! :)

2009-12-12 @ 18:20:43
Postat av: frida

Jag ska också läsa juridik i uppsala! :)

2009-12-12 @ 18:21:03
Postat av: Anela

Annars har ju ju matte C som ger dig meritpoäng till hösten :)

Du kan även gå in på en grym sida: antagningsstatistik.se och kolla vad juridik i Uppsala ligger på. Då får du ut ett exakt snitt :)

lycka till!

2009-12-12 @ 18:30:13
URL: http://anelamedettaiborjan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Frida: Åh va kul :D

.

Anela: Aah tack så mycket :D Ska kolla in där (:

2009-12-12 @ 21:12:42
URL: http://jmohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0