Bon soir mes amis

(=God kväll mina vänner).. Japp, jag har nu näästan helt bestämt mig för att byta till franska som b-språk. Spanska kommer helt enkelt inte bli min grej är jag rädd. Ångrar bar att jag inte valde franska från början, men men.. Idag har jag inte gjort någonting egentligen. Vaknade sent och sen har de regnat hela dagen. Har läst ett antal kapitel i Harry Potter boken. När jag började läsa den så tyckte jag att det vat liite svårt med språket. Jag förstod ju i stort sett alla ord och så men det flöt inte på lika bra som i svenska böcker. Men nu har jag verkligen kommit in i det och jag tänker inte ens på att det är på engelska jag läser. Lite läskigt ibland faktikst. Jaja, imorgon funderar jag på att åka hem till min farmor i Stockholm och hjälpa henne att packa. Snäll som jag är.. (: Hon flyttar nämligen nu i helgen. Men vi får se.. Har planerat att träffa mr. Brate under veckan också. Det var länge sen sist. Eller några veckor i alla fall. Nu ska jag ut på hundpromenad med Hazel och Mami. Puss

Kommentarer
Postat av: marcus

eller hur du skulle ha
valt franska från början

2007-08-12 @ 21:16:31
URL: http://ingelgard.blogg.se
Postat av: Johanna

Marcus: Jag veeet ! Himla osis alltså.. =/

2007-08-12 @ 21:57:55
URL: http://Jmohlin.blogg.se
Postat av: Andreasijpejfpioewfjsdpofpowjepofj

ibland får jag ryck och kan inte komma ihåg om en bok jag läst har vart på engelska eller svenska :P det är lite läskigt

2007-08-13 @ 22:17:03
Postat av: Petra

Jag har läst ut sista Harry Potter nyss på Engelska, och jag tycker precis som du. Först var det lite segt med språket, men man kommer in i det ganska snabbt! Btw, visst är den bra ;)?

2007-08-14 @ 21:16:19
Postat av: Johanna

Petra: Jaa gud ja.. Den är såå bra ! :D Och fett spännande. =P

2007-08-14 @ 21:17:41
URL: http://Jmohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0