Plugg plugg plugg..

När man inser att man pratar i för krångliga ekonomiska termer för att en del "icke-företagare" ska förstår en, inser man att man pluggar för mycket. Man släpper liksom aldrig helt tankebanorna. Min hjärna går ständigt på högvarv och nya frågor bildas. Frågor jag vill ha svar på, för att lära mig!
(Du vet om man inte frågar, lär man sig inget!)

Hoowever, nu kan jag precis ALLT om vad som händer efter en människans bortgång med hans/hennes tillgångar, i form av allt från investeringar till kapital. Vad ett dödsbo är samt hur man upprättar ett testamente/en boupptäckning. Ja, nu är det bara 3/4 kapitel kvar innan provet.. hrm.

Idag hade jag en av de sega skoldagarna, de dagar då jag har 2 morgonlektioner till ca. 11 och sen 2 lektioner en maaaassa timmar senare, mellan typ 15 och 17 = dryygt! På det långa håler hjälpte Ebba mig med lite UF-grejer, sen åt vi lunch och slutligen hamnade vi på Lauras med kaffe och plugg. För att sen avsluta dagen med idrottslektion.

Hemma från skolan pluggade jag och pappa (vi förde en livlig diskution om "när någon dör") och åt pannkisar. Nu är jag hemma från color guard-träningen och ska snart hoppa i duchsen. Sen blir det sängen och mer plugg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0