Hur man gör bort sig, del 1.

Imorse ringde mitt mobillarm kl. 06.40.
Och precis när jag skulle stänga av det och somna om så kom jag på att fan.. jag ska ju upp nu.
Så upp och hoppa, klä på sig och fixa och sen bika ner till jobbet.

Hotell Mälarblick har aldrig haft en bättre frukost-servering. Trors nästan 300 gäster så hade vi världens flyt och allt var ytterst välorganiserat. Och så hittade jag 400 spänn på golvet..

Sen gjorde jag bort mig...
Jag skulle fick order av min boss att gå till rum nr. 244 och hämta ett täcka till rum 247.
Så med en tröja täckt i filmjölk och med ketchup på kinden knackade jag på dörr 244.
Gissa vem som öppnar om inte Henrik Strömberg från Scotts.

Oh
my
god.


Och inte nog det, när jag sen hade bett om ursäkt och bestämt för att ta ett täcke från ett annat rum gjorde jag det igen.. bort mig alltså. Det r såhär att jag har väldigt svårt att sätta på påslakan på ett täcke. Så där stod jag ,i rummet intill Henrik, i påslakanet och försökte böka in täcket.

Då går han förbi, eller nej.. han stannar utanför dörren och kollar på mig.

Vilket jag då inte såg eftersom jag hade ett lakan över mig. Men jag märkte det när Edith började fnissa. Sådär som hon bara gör när Henrik Strömberg i Scotts är i närheten.

- såhär byter jag sängkläder okej?
- aja visst, hare gött hejdå hejdå.


Sen "råkade" jag och Edith gå in i fel rum igen.
Vi är sånna stalkers alltså. uj uj uj..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0