Det är över nu.

Hela veckan har jag gått och tänkt att det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan. Träffa kompisar man inte sett på länge och komma in i rutin. Jag har faktiskt till och med längtat efter att lära mig saker.
Men nyss, alldeles för några minuter sen fick jag panikångest.
Vad fan snackar jag om?
Jag vill ju ha mera sommarlov.
Jag tänker tillbaka på minuterna efter sista provet när det bara var chilldagar kvar i skolan och hur otroligt skönt det var att kunna göra vad man ville och att veta att man hade drygt 10 pluggfria veckor. Allt vi planerade att göra i sommar, some we did but most we didn't.

Men hur tråkigt det än är att sommarlovet (och sommaren för delen) är över så är jag ändå nöjd med sommaren. Jag har kopplat av och vilat upp mig. Trots massor mer hårt arbete och ommålning av huset. Jag har varit mycket med Andreas och mina underbara vänner. Jag har solat och badat och ätit glass och haft det underbart. Jag har varit på golftävling med A, på Rhodos och i Göteborg. Annars bara hemma.. men jag har njutit i fulla drag av att bara vara.

Och nu drar skolan igång igen. När jag får kämpa för att hålla alla bollar i luften samtidigt. Får kämpa för att få planeringen att gå ihop. Skolan, hunden, color guarden, Andreas (och alla hans miljarder träningar). Men jag menar, jag klarade ju nyss ett år av sånt. Och jag klarade det galant. Så därför ska jag klara det här året också, och kämpa och längta till nästa sommar.

Jag är taggad och lära mig mer, proppa min hjärna med kunskap och hoppas att åtminstonde hälften stannar kvar.
I år ska jag ge allt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0