Vårväder, idag igen !

Nu sitter jag hemma hos Andreas, han fixar sin cykel och jag ska plugga historia.
Vi ska hålla på med en fördjupningsuppgift angående världskrigens tid. Jag valde Versaillesfreden men kom sen på att det var för lätt, för uppenbart på nått sätt. Så jag pratade med min lärare och vi om överens om att jag ska göra både Versaillesfreden och andra världskrigets fred, och sen en jämförelse mellan dessa. Det tycker jag låter lagom complicerat och bra. Ska sätta fart med det nu med en gång, eftersom det ska vara klart redan om 2 veckor och vi har 4 lektioner på oss har jag inte tid att skjuta upp det.

Som ni kanske förstår/vet så åkte jag tillbaka till skolan i alla fall, kändes så drygt att bara sitta hemma och göra ingenting. Och nu är jag glad att jag gjorde det. För på engelskalektionen var det nämligen min tur att "prata med Ray": en engelsk snubbe som jobbar på skolan, han jobbar med att prata sitt modersmål med eleverna. Soft jobb I must say. Det gick verkligen skitbra, jag älskar att prata engelska under en "lång tid", bara babbla på. Och han sa att jag hade en mycket fin amerikansk accent. Något som bara fick det att bli ännu roligare. ;)


peace !


(efter världskrigen asså)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0