Dramaqueen?

Idag blev jag och Olivia nog officiellt utsedda till klassens dramaqueens. Efter att vi kommit utspringande gråtandes ur skogen när vi sprang på gympan. Usch, ni som känner mig vet nog vilken galen fobi jag har, och alltid har haft, för ormar. Mitt i skogen när jag och Fjoll sprang så slingrar de en orm över stigen. Jäävlar vad vi skrek och grät. Jaja, nog om de. Ska försöka sluta skaka och grina nu och glömma de. Aldrig att jag springer där igen!

Insåg just att jag inte bloggat sen i förrgår, sorry. Men de finns egentligen inte så mycket att säga om gårdagen. Efter den vanliga och allmänt sega skoldagen så orkade vi inte äta lunch på Vasaskolan som vi egentligen ska utan vi åkte till Asken och åt. Sen åkte vi hem till Hugo och åt ännu mer, haha. Sen chillade vi hemma hos honom hela kvällen och kollade på TV och lagade/åt mat. Man kan ju undra om vi inte gör annat. Visst ni att jag sämst i väärlden på att laga makaroner? Tydligen är jag de i alla fall. Hrmm.. häftig merit? not !

Idag har vi förrutom blivit skrämda till döds i skogen inte gjort nått särskillt. Än ! Ska städa lite här nu och sen duscha och dra ut nånstans. Får se vad som händer. Hoppas ni får en lika trevlig kväll som jag tänker ha. Imorn blir det color guard uppvisning som gäller.

Avslutningsvis tänke jag dra några sköna konversationer/citat från veckan.. enjoy !

Olivia: Tog Johan närvaro idag?
Johanna: Johan?
Olivia: Ja, eller Jonas, Petter, Nils, Hampus?
Johanna: Fredrik ?
Olivia: jusste.
Flax och Fjollie har världens bästa humor !

Våran historialärare: Sossarna beväpnar sig och startar ett eget land.    (J: be my guest!)

Johanna: När jag var liten sa jag stickivatten till kolsyrat vatten för det liksom sticks.
Olivia: Jag tror jag är den enda som säger trampedaler.
Leo: Jag sa dajnaamount åt diamant.
Felix (dricker sockerdricka): Jag sa sockerdricka, som jag skaa säga!

Eller som när Linda räckte upp handen på mentorsmötet, vi kan kalla våran mentor för G :
G: Jaa, Lina?
Linda (och halva klassen): Linda!
G: Jaa oj förlåt, Lisa?
Linda (och hela klassen): LINDA!!
Haha, vadå noll koll på läget ?

Plugg nere vidvattnet  = supermys !
image385

Kommentarer
Postat av: Andreas

oj! det låter inte som en skoj upplevelse med tanke på att du inte ens kan se en bild på en orm utan att skrika! :/

2007-09-21 @ 18:28:10
Postat av: Johanna

Andreas: Neej jag vet. Usch!

2007-09-21 @ 18:49:04
URL: http://Jmohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0