Gratis på Grönan!

Japp, ni läste rätt. Gratis på Gröna Lund var det som gällde idag. Mathildas pappa jobbar nämligen på SEB och de hyrde idag hela Grönan mellan 10-12. Fri entré och åkband. Och gratis glass. He he. Sen fick man va kvar och åka när det öppnade för allmänheten också. Det gäller att känna rätt folk vet ni. ;) Åkte kvasten, den nya berg-å-dalbanan. Den faktiskt helt okej.. Fast den gick ganska långsamt. Sen åkte jag Katapulten, som är motsvarande Liseberg uppskjutet, för första gången. Fy fan (ursäkta språket) va rolig den va! Har åkt den på Liseberg ett antal gången men inte den på Grönan. Grejen med den på Grönan är att den först är som vanliga uppskjutet med sen blir den liksom fritt fall också. Tror aldrig jag har skakat så mycket som när den stannade högst upp. Världens kick fick man. Min nya favorit! Däremot hade inte våran storfavorit Radiobilarna öppen vilken var en stor besvikelse. Sen åkte jag Extreme också, för första gången. Den va väl sådär. Inte särskillt läskig men typ bara konstig. Haha! Nä men seriöst, man hängde bara upp pch ner och snurrade. Det regnade lite när vi satt och käkade lunch men annars var vädret helt okej.


image11

Kommentarer
Postat av: andreas

låter som ni hade skoj :)

2007-05-13 @ 19:56:46
Postat av: Johanna

Andreas: Japp, minst sagt skoj! :D

2007-05-14 @ 17:06:45
URL: http://Jmohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0