Color Guards

Jag blev idag tillfrågad om vi Color Guards hade lust att ställa upp och uppträda på en dansuppvisning på lördag. Med brett leende sa jag att jag skulle fråga. Det är alltid lika kul att visa upp sig. Haha! ;) Får se hur det blir med den saken eftersom halva laget är på skolresa i Berlin och en av oss resterande fem inte heller kan va med. Får se om jag får med de tre andra. Anyways, för er som inte läst min förra blogg tänkte jag snabbt berätta lite vad Color guards är. För jag antar att minst 80% av er inte vet vad det är. Det är lungt. Ingen i Sverige gör det knappt. Det är en amerikansk sport där man kastar och snurrar och gör coola grejer med en flagga... eller två i vissa fall. Hur som helst så gör man olika danser (eller rutiner som det heter på Color Guard-språk) och uppträder eller går parader med. Vi uppträder med Strängnäs Drum and bugle corps. Som är, precis som det låter, en musikkår bestående av trummor och blåsinstrumet. Här är ett klipp från när vi uppträdde på Aros tattoo i Västerås den 10:de mars. Just den här låten heter Brassmachine. Kolla också inte Big blue eyes och Hooked on a feeling.

För er som kollade på Hooked on a feeling och tänkte "vaa? Är de europamästare?" så ja, det stämmer. Vi har vunnit EM två gånger. Dock innan jag hann börja. Men i februari nästa år räknar vi med att vinna EM igen, denna gång i Holland. :D Hur lär vi oss allt då? Om det är en så sällsynt sport i Sverige. Jo, vi har nämligen våran coach Emma Roberts (world champion) som kommer och hälsar på oss typ en gång om året. Lär och nya saker och så. Resten av året bor hon i Miami och tränar Color Guard. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0