.


12/7 - Torsdag
Vi skulle egetnligen åkt vidare idag men bestämde oss för att göra om semesternplanen lite eftersom det va så fint väder. Finally! Upp och springa på morgonen i alla fall och jag börjar nu märka att träningen har gett resultat. Kan springa mycket längre nu. Yeah, min kondis.. Anyways, det blev en dag vid poolen. Finns inte så mycket mer att säga. Ett härligt avslut på Lavelane. Kanske sista gången jag är här. Sjunde och kanske sista. Har vart här när jag var 2 månader, 1 år, 4 år, 7 år, 10 år, 11 år och nu 16 år. Tog faktiskt mina första steg i ett av sovrummen också. Rummet på bilderna.

 



13/7 - Fredag
Gick upp och packade det sista, åt frukost och började sedan förbereda mig för att åka. Usch, va sorgligt. Gick runt överallt och försökte få in alla intryck så att jag skulle komma ihåg det. Och oh my God vad jag grina när vi åkte därifrån i bilen. Det var knappt så att jag kunde andas. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så ledsen men Lavelane betyder tydligen mer för mig än jag trodde. Vi åkte till Jätten (typ wallmart) och handlade lite färdkost. Sen åkte vi vidare längst kusten. Kom till en stad vid namn Toulon och sov där.



14/7 - Lördag
Frankrikes nationaldag. Vi satte oss i bilen och åkte. Nästa stop, St. Tropez för att spana efter Johnny Depp. Fast samtidigt som jag inte vill något hellre än att träffa honom så vill jag på nått sätt inte det. Vet egentligen inte varför. Kanske för att han bara kommer se mig som vilket fan som helst. Jaja, vi kom till och vilka båtar säger jag bara. Det var liksom båtar stora som vårt hus. Och så sjuuukt lyxiga. Man blir verkligen sugen på att tjäna mycket pengar. Eller va rik, fast det vill man väl alltid. Vi gick runt och tittade lite och åt glass. Sen hoppade vi in i bilen igen och åkte vidare. I bilen:

Mamma: Johanna, jag tyckte de va bra när du frågade om advokater tjänar mycket. Och inte hela tiden säga att du ska gifta dig rikt.
Jag: Oh please, advokat är bara min plan B.

image224 
   

image229 
   

(Big surprise, I like boats..)

Åkte till en strand och åt lunch, solade och badade i några timmar. Sen åkte vi viadre mot Cannes. Väl framme i Cannes tog vi en liten längs stranden promenad. Jag köpte vatten, på franska! Grymt stolt asså.. Nere på stranden hade restaurangerna börjat duka fram till specialmiddag. Nationaldagen som sagt.

image234 
   


Vi däremot skulle vidare till Nice där vi hade hotell bokat. Vi kom fram och gjorde oss inordning och gick ut och letade restaurang. Slutade på en jättefin restaurang. God mat och massvis med fyrverkerier.

image239 
image240

Sen tog vi en promenad och sen tillbaka till hotellet. Hade såna skavsår att jag i ett desperat försök at sluta tänka på smärtan började räkna alla länder jag varit i. Kom fram till 19 (eller 27 om man räknar USAs stater för sig); Sverige, Finland, Danmark, Norge, Island, Tyskland, Schweiz, Luxemburg, Belgien, England, Frankrike, Andorra, Spanien, Portugal, Monaco, Italien, Kina, Kanada och USA (New York, New Jersey, Connecticut, Florida, California, Illinois, Arizona och Nevada.) Så there you go, om du undrade hur många och vilka länder jag varit i. =P




15/7 - Söndag
Upp tidigt, fett trött. Sena kvällar och tidiga mornar dag efter dag. Vi åt frukost och åkte vidare mot Monaco. Wow, om man tyckte att båtarna var lyxiga i St. Tropez så var det inget jämfört med det här. Hela staden var lyxig för den delen. Sen åkte vi vidare till Italien där vi åt en lunch bestående av Pasta och Pizza (wow, chocking) hehe. Sen åkte vi viadre upp i Italien och stannade i Courmayeur. Där gick vi runt lite och och köpte lite frukt och grönsaker som vi skulle äta till middag på hotell-rummet. Fortfarande mätt från  lunchen. Vi åt middag och spelade kort.

image241

    

image247 
image248


16/7 - Måndag
Vi fortsatte upp mot Schweiz. Åkte genom Mount Bland, Europas högsta berg. Åkte bland alperna och åt lunch med vacker utsikt. Vi kom fram till Mannheim på kvällen. Där vi lämnade bilen.

 
   




17/7 - Tisdag
Hämtade bilen, ett kärt återseende. Sen åkte vi vidare hemåt. Blev mest tv-tittande under dagens motorvägs-åkning. Hotell precis vid hamnen där färgen till Danmark går.

image253



18/7 - Onsdag

Sista dagen... Vi åkte färjan till Danmark. Jag köpte ny parfym från DKNY. Luktar huur gott som helst. (Enligt mig.) Sen åkte vi igenom Danmark och sen färjan över till Svergie. Jag blev fett förvånad över att alla pratade svenska helt plötsligt. Haha, efter tre veckors mest franska men också italienska, tyska och lite danska. Sen körde vi på hemåt. Kom fram runt nio.




Bilder

image190 
   
   
   
   
image206 
image217

Jag  Lavelane,
always .

Kommentarer
Postat av: Pär

Mycket bra bilder. Var är det här någonstans kan få åka dit
:-)

2007-07-24 @ 21:13:00
Postat av: Andreas

verkar som ni hade det fett trevligt! :D jättefina bilder!

2007-07-25 @ 02:20:34
URL: http://ramparts.blogg.se
Postat av: Johanna

Pär: Jo med rätt kamera så.. =P Det ligger i södra Frankrike, några mil från Toulouse. Du kan ju höra om du får hyra stället.
.
Andreas: Tack tack (:

2007-07-25 @ 11:20:40
URL: http://Jmohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nått gulligt nu:

Trackback
RSS 2.0